Muhsin Şener Rotating Header Image

TUSIAD Klasiği

TUSİAD, meslek liselilerin  üniversiteye girmelerini kolaylaştıran  Eğitim Bakanlığının tutumunu  “…mesleki eğitimde,ortaöğretimde  ciddi bir reform şart….” Diyerek eleştiriyor. Daha başka ve önemli  değinilerde de bulunuyor ya, biz salt meslek liseleriyle ilgili bu durum üzerinde durmak istiyoruz.

 

Tusiad  YİK toplantısında dile getirilen bu görüşler Eğitim Bakanı  “Bunlar  birer Tusiad klasiği”  demekele yetindi. H,ç de ciddiye almadıklarının söylemek istedi dolayısıyla.

 

Oysa konu gerçekten önemlidir ve bize göre  insan yetiştirme sorunumuzun  önemli  bir  zayıflık örneği olarak karşımızda durmaktadır.

 

Meslek liseleri sanayinin, teknoloji geliştikçe hem sayı hem de çeşit olarak artan  ara elemanı ihtiyacını  karşılamak üzere açılmış kurumlardır.  Buralardan mezun olanların sanayin çeşitli dallarında  hemen üretime katılmaları mümkündür. Bu yolla bu okullarda okuyacak olanların  kestirmeden  hayata ve yaşama  katılmaları  sağlanarak  bu gençlerin ailelerine  ekonomik yönden katkıda bulunmak ya da onlara bakmak  gibi önemli ve zorunlu bir  toplumsal ve ailesel görevi de yerine getirdikleri binenen bir gerçektir.

 

Uzun bir süre  üniversal eğitimden geçme zamanı bulunmayan gençlerin ya da  çocuklarını   yıllarca  pahalı ve geniş olanaklar isteyen üniversitede okutma imkanı bulunmayan/ olmayan ailelerin  en kısa süre içinde  çocuklarını okutarak  yaşamlarındaki sıkıntılara destek olmasına yardım edecek olan bu kuruluşlardır.

 

Meslek lisesi mezunlarının  aldıkları eğitim onların üniversal b ier eğitimden geçmelerine  yetrli bir eğitim değildir. Bu dün de böyleydi, bugünde böyledir.

Örneğin, meslek liselerinde  öğrencilere verilen  Edebiyat eğitimi salt genel kültür düzeyinde kalmaktadır.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>